Hitelesség nélkül nincs hatásos személyes márka

nbsp;

„Ha a nap minden órájában másvalakinek adod ki magad, mint aki valójában vagy, ki fogsz merülni, és nem marad energiád a munkádra” – mondja a neves kommunikációs tanácsadó, Shelly Lazarus, aki szerint csak úgy válhat valakiből sikeres vezető, ha jól érzi magát a bőrében. Lazarus több mint 40 éve foglalkozik brandépítéssel az Ogilvy&Mathernél, és olyan cégek voltak az ügyfelei, mint az IBM, a Ford vagy az American Express. A Harward Business Review-nak adott interjújában a brandépítő guru arról beszélt, hogy mi a személyes márka szerepe a karrierépítésben, hogyan érdemes nekikezdeni az önmárkázásnak, és hogy miképpen válhat emlékezetessé a brandünk.

„Gyűlölöm, amikor személyes márkáról beszélnek” – erős kijelentés egy kommunikációs tanácsadó szájából, aki hosszú évtizedek óta épít és alakít brandeket. Shelly Lazarus persze gyorsan magyarázatot is ad rá, pontosan mivel van gondja: a „personal branding” kifejezés alatt sokan azt értik, hogy „mesterséges”, „hamis” identitásokat szükséges felvenniük, „miközben ami igazán működik, az a hitelesség”.

A kommunikációs tanácsadó tapasztalata szerint a sikeres vezetők egytől egyig „jól érzik magukat a bőrükben”, de a sikerben a szenvedélynek, a lelkesedésnek, és általában a szakma iránti őszinte érdeklődésnek is kulcsszerepe van. „Ha igazán érdekel, amit csinálsz, és ott van a tűz a szemedben, az vonzó lesz mások számára, és motiválni fogja őket” – mondja Lazarus.

Ha pedig látják rajtunk az őszinte érdeklődést, attól sem kell félnünk, hogy valami rosszat mondunk, mert a megközelítésmódunk és az állításaink – bármennyire is különbözzenek is kollégáinkétól – legitimek lesznek. Ugyanakkor amire Lazarus szerint minden esetben nagy hangsúlyt kell fektetnünk, az a stílus: „az emberek azt mondják nekem, sokat mosolygok; de erős vagyok. Világos és erős állításokat fogalmazok meg, de ezt mindig kedvesem teszem. Nem kell ahhoz erőszakosnak lenned, hogy hatásos legyél, némi bájjal bármit elérhetsz”.

Lazarus egy komoly félreértésnek tartja azt is, hogy egyesek azt hiszik, amikor vezetővé válnak, rögtön alapjaiban kell átalakítaniuk a személyes márkájukat, „visszafogottabbaknak” és „intellektuálisabbaknak” kell válniuk. Ám a személyes márka – mint Lazarus fogalmaz – az emberek „fejében” és „szívében” él, és ha hirtelen változtatunk rajta, azt kockáztatjuk, hogy elidegenítjük magunktól a környezetünket.

„Ha már nem vagy briliáns, legalább legyél emlékezetes” – emlékezik vissza a tanácsadó egykori főnöke, David Ogilvy, az Ogilvy&Mather alapítójának a szavaira, és úgy látja, egy vezető leginkább úgy teheti emlékezetessé személyes márkáját, ha nagyon odafigyel arra, amit mond, és csak azt mondja, amit gondol. „Egyes vezetők talán azt mondják az alkalmazottaiknak, hogy tiszteljék a fogyasztókat. David Ogily mindezt úgy fogalmazta meg: «a fogyasztó nem idióta. A fogyasztó a feleséged.»” – teszi hozzá Lazarus, aki végül azzal foglalta össze a gondolatait, hogy egy vezető számára nem lehet rosszabb annál, mint amikor elveszíti az autentikusságát.

Forrás: http://blogs.hbr.org/2014/07/the-former-ceo-of-ogilvy-mather-on-personal-branding/